Manne. Ligger han under din säng tro?

Minns din Clownen Manne som gick på TV förr? När jag var barn så var jag otroligt rädd för Manne. Han talade teckenspråk i sina program. Jag förstod ju inte vad det var när jag var liten så jag trodde han var sjuk på något sätt när han viftade med händerna på det sättet. Dessutom så skulle Manne ut på utflykt i varje program. Till denna utflykt så cyklade han. Det tråkiga var att hans cykel satt fast i studiogolvet, men Manne cyklade ändå! Till på köpet så trodde han att han cyklat på riktigt. Det som lurade Manne var en tecknad bild som flyttade på sig när han trampade på cykeln.
Hans Mamma skickade alltid med honom en liten väska med mat till utflykten. Manne var lika spänd varje gång han skulle öppna väskan då han kommit fram till utflyktsplatsen. Han kunde knappt bärga sig innan han öppnade väskan. Manne utbröt alltid i ett gapskratt av glädje då han såg vad som fanns i lådan. EN BANAN! Trots att programmet sändes i 40 avsnitt så blev han lika överraskad varje gång. Tårögd av glädje öppnade han bananen.


Manne ser ju inte heller speciellt snäll ut. Han ser ut som äkta ”DET” clown, en sån där som ligger under sängen och väntar på att man ska somna. Jag måste erkänna att jag är rädd för Manne. Livrädd. Kolla under er säng innan ni går och lägger er i kväll. Manne kanske ligger där med sin banan i handen och bara väntar på att du ska somna så han kan attackera dig med sin hårda banan.

När man ser Mannes hemisda så kan man boka upp honom. TIll exempel på ett dagis. Men vem för det? Någon elak dagistant som vill tortera sina barn? "Nu är ni snälla och äter upp maten. För i dag kommer Clownen Manne på riktigt - och han har sin banan med sig??" Visserligen kan Manne vara bra på äldreboenden. Om man är för dödshjälp kan man ju skicka in honom till någon gammal tant eller farbror mitt i natten. Fan va rädda de skulle bli.


Kommentarer
Postat av: H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. af Uppsala

är gurres blogg din favvo blogg?

2008-06-29 @ 19:52:28
URL: http://veckomagasinet.se
Postat av: evans

Den där cykeln kommer jag ihåg, men jag minns inte att det var Manne som cyklade. Det var väl några år sedan :)

2008-06-29 @ 20:54:43
URL: http://evans.blogg.se/
Postat av: Micke

Ja du, Manne o hans JÄVLA banan som han lyckades se så glad över varje gång han öppnade matlådan!!



Usch.. tacka vet jag Beppe!!



Ha de gott! :)

2008-06-29 @ 21:59:53
URL: http://beckfjall1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0