Hallsbergspolisen: Har du rökt på?

En gång på ett möte jag hade i Hallsberg som var två  dagar så hade vi en middag innehållande byns lammstek( jag älskar lammkött;; ) + två öl så skulle jag gå till järnvägskiosken och handla cigg. Hallsberg som stad måste jag säga är en spökstad...där står tiden verkligen stilla. Inga uteställen är öppna alla dagar i veckan tex. SKRÄMMANDE.

Nåja. Jag går över vägen från hotellet där vi bor (hotellet är i särklass det sämsta jag bott på) till kiosken.
Plötsligt så stannar en snutbil på gatan och stannar upp mig. Det är två unga snutbrudar i bilen (jag trodde det var ett skämt, det såg inte ut som de ens kommit in i puberteten och köpt poliströjor på leksaksaffären

Snut1: Hallå där. Vem är du?
Jag: ehh va?
Snut2: Har du rökt hasch?
Jag: Va jag? varför tror du det?
Snut: 2 KAN DU TA UPP HÄNDERNA FRÅN BYXFICKORNA!!
Jag: Herregud..vad håller ni på med?
Snut 1: Får jag ditt leg. så ska jag kolla upp dig!!! *tar leg och går till bilen*
Snut2: Har du rökt på..
Jag: Nej..och om jag gjort det så skulle jag ju knappast säga det till polisen.
Snut2: Va gör du i Hallsberg?
Jag: Jag är på möte
Snut2: Har du drucki?
Jag: Ja, ett par öl..
Snut MEN DU SA JU ATT DU VAR PÅ MÖTE
Jag: Ja du..
SNut2: Harrru rökt på?
Jag: NEJ

Snut1 kommer tillbaka

Snut1: Han är grön
snut2*muttrar*
Snut1: JAJA. Du får väl gå då...
Jag: Tack, då går jag i väg å köpa röka då.
Snut2: RÖKA? Du hade ju inte rökt på!!
Jag: Jag ska köpAa CIGG herregud. Får man göra det i Hallsberg?
Snut2: Ja det får du

Jag går i väg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0