Uppläxad vid kaffeautomaten

När jag var ny istan och gick till jobbet så tyckte dom att jag var storstadsdryg,

Kaffekopparna var slut vid kaffeautomaten så jag tog ett herdeligt vanligt IKEA-glas och fyllde på det med kaffe. Kaffe som kaffe, glas som glas, ansåg jag.

När jag precis smuttar i mig lite av det välförtjänade kaffet så kommer en av jobbtanterna fram till mig.

Hon ser minsann helt chockad och förstörd ut, precis sopm hon fått ett dödsbud några sekunder innan.
Hon ställer i från sig kaffekoppen med en dov duns på fikabordet och sätter armarna i kors och ställer sig 6 centimeter från mig.

-EN SAK ska du ha jävlit klart för dig. På den här ORTEN SÅ DRICKER VI KAFFE UR KOPPPAR K O P  P A R och inte UR GLAS...det kanske ni gör i VÄSTERÅS, men INTE HÄR.

Sen den dagen har jag satt grus i maskineriet här, och väldigt få människor kan leva normalt här.
Kaffe ur glas? Det går ju inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0