Lilla Huset på prärien barnförbjuds i Finland, herregud

När "Lilla huset på prärien" hamnar på DVD så blir den barnförbjuden i Finland, skriver Expressen. Detta var inte lite sjukt, tycker jag!  Vi vet ju att ungdomar påverkas av sk. videovåld, men i denna serie? Det våldsammate är väl i en scen då Charles Ingalls rider på hästen över en brunn och hästen hamnar snett och Charles slår pungen i hästsadeln. "Lord, ropar Charles" Hans fru kommer ut med tårarna rinnande, hon höll på koka ägg och trodde makens liv var slut....eller scenen då Dr Baker råkar övermedicinera sig själv med råttgift. Våldsamma saker? Not.

Jag menar att serien skulle göra finnarna till ett våldsammare folk, är Finland ett paradis där alla kramas, äter äpplen och kokar te vid vattenfallet ser på "Pippi Långstrump, går igång på det och har sex,  och att de aldrig slåss?  Är det därför de inte sett "Lilla Huset..." det är så. Nej, inte är våra fördomar sanna om att finnarna dricker sprit och karvar grannen varje fredag med morakniven...det är inte, sant så NEJ; Det finns inte finnar som tänker så! Usch fördomar!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det kanske är tvärtom... dom är rädda att dom ska sluta supa & slåss? Vad skulle dom ha för rykte sen?? ;)

2008-11-06 @ 20:38:49
URL: http://mittlivsomsuperstar.blogg.se/
Postat av: Jonas

haha,tack:) bra tanke

2008-11-06 @ 21:24:41
URL: http://lesbiskhankatt.blogg.se/
Postat av: grodan boll

de här e fan den bästa bloggen jag läst :D

ville bara säga de :)

2008-11-06 @ 22:16:22
Postat av: Kontorsråttan

Jag minns att jag faktiskt själv blev lite rädd när jag kollade på Lilla huset i min barndom. Rädd att jag inte skulle få en lika lycklig och lyckad familj en vacker dag. En vacker dag...

2008-11-07 @ 12:20:54
URL: http://kommunhuset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0