Mina föräldras fester

När jag var liten, eller lite mindre än i dag så förstod jag mig inte på sprit. Jag skulle minsann aldrig börja att dricka., Vuxna betedde sig så konstigt när de drack, Jag gömde mig under täckte i mitt rum då mina föräldrar festade med grannarna, Dagen efter så låg farsan och kräktes ner vardagsrumsmattan som vanligt. Jag skrek till min farsa att "sprit borde förbjudas"  Just då höll man med mig, och lovade mig att aldrig dricka mer. Min morsa tappade alltid minnet när hon drack., Hon satt vid köksbordet med tomma ögon och stirrade ut genom fönstret.  Hon tänkte "varför hänger katten upp och ner i torkspåket" osv Hon minns NADA: Farsan å andra sidan funderade varför han hade rosa stringtrosor på sig,

Dagen efter på lördag så var festen i gång igen, Jag sade återigen till min pappa "sprit borde förbjudas" Denna gång röt farsan till och sa att "en ungjävlel som jag inte hade med det att göra"


Idag är jag dock glad över att spriten finns, I bland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0