Nattliga telefonsamtal


Det är aldrig trevligt att dagen efter en för våt fest se vem man har ringt till i fyllan. En gång hade jag ringt ett nummer som jag inte kände igen. Jag och den här personen hade talat i 2 timmar och 2 minuter. Jag ringde panikslaget upp numret för att höra vem det var "Jaaaaaaaa, det är Sven Wollter", svarade personen. Jag lade på luren med en fasansfull knapptryckning.

Samtalet hade påbörjat 02.11, och jag minns inte ett dyft! Vad hade jag och Sven talat om?  Hur vi skulle ta över världen? Hur man levde med flera olika  kvinnor på en gång? Kommunismen på Göteborgs Central?  Ha sex med pensionärer?
Hade vi verkligen funnit varandra Sven och jag? Var vi som bröder? Satt Sven där med en tår i ögat, lycklig för att funnit mig?


Förlåt Sven,. Förlåt. Men jag minns inte. Var det skönt för dig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0