På Kryssning med Viking Line

Jag har varit på finlandskryssning till Åland. Det låter inte klokt när folk säger så. "Finlandskryssning till Åland" Hur kan man säga något sånt då man inte ens variti Finland? Det är ju som att säga att man varit på finlandskryssning till Afrika över en helg.

Olyckligtvis så åkte jag i väg med båten en tisdag. Snittåldern sänktes ganska rejält då jag gick ombord.  Mest var det gamla tanter och farbröder som åkte. -Jag tänkte att var det inte gravfrid ute till havs? Skulle jag festa med massa halvdödingar? Skulle jag vakna upp med ångest i hytten med min penis vilande i en gammal kvinnas sköte? Det är sant. De luktar surströmming, det är fan sant,

Det är rätt lustigt att den städade Svensson blir så förändrad ute till havs. Den såldes städade, välkammande mannen som inte ens har mage att vara otrogen - nu pippar med med allt som rör på sig. och inte rör på sig. Allt med två ben, och tre ben.

Det med taxfree är ändå bäst. Många skyller ju just  på det för att få resa. Säger till den instabila frugan med brödkavel i handen att det är bra att köpa sprit billigt så att vi har till midsommar. Då kanske vi till och med har råd att ha en sväng till husvagnen, Till grannstaden i bästa fall.

Han går sedan av båten med nävarna fulla med Lapin Kulta, sprit och naturligtvis Gin och ringer upp sin polare.
-Kjell, Kjell för fan. Det är jag,. Magnus., Jävlar vilken volta det blev på båten. Hahaha ja., Kvinnorna blev helt till sig när dom såg mig. Det är bara inte i vattnet det blev blött.. mest i hytten. haha. Vad säger du? Lyssnar min fru på det här samtalet. Kanske tar en tur till med båten på en gång då. Men jag sparade 350 spänn på att köpa alkohol här. Smart va? Såna här turer ska jag göra fler gånger.

Vad man inte tänker på är att han betalat 600 för hytten, 400 spänn för resan till båten. 455 spänn i baren, 255 spänn för maten ombord....50 spänn för Alvedon, 150 för en buktett rosor till tanten för att hon ska förlåta honom...
Det är ingen som sparar pengar. Allt annat är ett stort skämt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0