Hos Swedbank jobbar en ond man!

Den 25: e i varje månad ska räkningarna betalas! Efter jag genomlidigt tryckt ¨på "godkännknappen" på internetbankens sida och sett många tusenlappar försvinna in i allt för skumma postgirokonton hos ´Vattenfall etc så känns det som jag fått pungen avslagen! Jag hatar att betala räkningar, det är det värsta som finns!

Jag kollar hur mycket pengar det är kvar på kontot. Det ser OK ut, men jag kommer snabbt på att jag har ett autogiro hos Swedbank som drar några hundra varje månad för kreditkortet! Fattar inte varför de ska dra pengar en vecka efter lönen..? Det känns så jävla bittert. Detta gör Swedbank bara för att jävlas med mig för att jag skrattat åt de groteska bankmännen som med feta händer tagit emot pengar av mig på banken,

Det fattas bara att dom säger "Detta är ett rån" när pengarna dras 00.00 den 30/10. Undrar varför dom valt just det datumet? Jo, för att dom vet att jag den dagen kommer att ha en överjävlig dag på jobbet? Dom vet att jag dessutom säkert kommer att vara bakis och att en pensionär "råkade" gå in med sin rullator i mitt skrev i brådskan på stan. Pensionärshelvetet, en utvecklningstörd kärring med hänghaka ner till butikens golv stod dessutom och hånflinade när jag vände och vred på mig vid mjölkhyllan. - Kossa, skrek jag, Fanskapet log ännu mera.

Hursomhelst så måste banken njuta varje gång pengarna förs över från mig - till dom. Det sitter säkert en fet och ful gubbe i 64 års åldern, en flintis med sjuttiotalsglasögon, svetten rinner från hans fula panna och han gnuggar händerna då 765,53 förs över från en fattig stackare till den rika banken (åja..det är ju Swedbank det handlar om. - Vi kanske har lika mycket pengar; ) ) Han skrattar elakt så det ekar ett sånt där hemskt skratt som i SAW över hela Kungsträdgården. Alla på Kungsan gömmer sig i gatubrunnarna av skräck!

När pengarna är överförda reser han sig upp och går till en stor vägg där det finns massor av bankfack.,
-Det är pengar i dom, ropar ni nu till mig, Men, sa jag inte att det var en ond man det handlade om., Han får till och med Hitler att bli en bra människa.. Mannen väljer omsorgsfullt ut ett av facken och drar ut det., Han sätter sig ner ¨på den stol som han en gång stal från Astrid Lindgrens dödsbädd och öppnar facket. I facket ligger det delar av olika barn som den onde bankmannen tagit livet av.  Han lutar sig ner och viskar något till likdelarna "nu är vi rika barn - kom åker vi karusell" Sen hoppar han upp och ner som en galning lådan och skriker "virvelvinden tjohoooooo"

Swedbanks personal är verkligen onda. Men snart arbetslösa?;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0