Conny den onda doktorn


Jag borde fan starta en förening för oss hypokondriker. Vi har ingen plats i svensk sjukvård. Man är inte intresserade av våra sjukdomar alls. Man skickas hem innan man ens lyft luren till akutmottagningen. Man ringer dit.
-Hej, jag tror jag har en allvarig hjärnblödning. Ni måste komma hämta mig. Vad jag heter? Hankatt.
Sen blir det tyst i luren och man hör hur den mest oempatiske sjuksyrran som funnits tisslar och tasslar med en kollega i bakgrunden, Helvete, tänker jag. Jag skulle hellre talat med Josef Fritzl -han tog åtminstone hand om sin familj - även om de inte ville det!!!!! Sjuksyrran suckar något obegrlipigt om att det var den 34 gången under året som jag haft någon allvarlig sjukdom, och att hon minsann kan se det i landstingets superdatorer, Det är först när jag säger att jag ser prickiga hundar som sjuksyrran ber mig komma upp.  - Men du får ta taxi, för egna pengar, säger hon hånfullt.

Efter en timme så kom jag till det lilla sjukhusets vänterum och anmälde mig i receptionen., Personen i receptionen var lika kall och jävlig som den jag tidigare talade med. De kanske var nazister och ville skapa något slags koncentarionsläger i miniformat här med Hasse Aro som anlig ledare, Vad vet jag.

-Sitt ner till doktorn kommer, sa hon,

-SITT NER? Skrek jag? Jag har HJÄRNBLÖDNING!!  Ni ska omedelbart ta mig till doktorn,.  Kan jag åtminstone få gå före den där gamla kärringen med en morakniv i ögat och den där killen som ligger och gråter bara för att benet verkar vara bortsprängt.

Syster är snäll Hon ger mig åtminstione en spruta så jag blirl lugn,

Jag känner hur hjärnan trycks i hop och att mitt blodtryck blir högre. Jag svettas. Fan,  Såg jag inte gud nu? Vad ska min mor ha med sig på min begravning? Är kaffet kravmärkt? Är prästen nykter? Finns det handikapptoalett i krykan?
Sådana allvarliga saker satt jag och funderade på. Jag hörde fioler spela min sista melodi . och i mitt huvud rullade eftertexterna förbi. Men det var dumt att de gjorde det. Det var massa människor i eftertexterna som jag inte hade hört talas om I MITT EGET LIV!! och andra konstiga saker.  Rekvistia: Ingmar Bergman., Va fan. Han var väl resissgör? Nu det nåt som är fel? Precis när ängel Tobias Möller vänligt presenterade sig för mig så kom sjuksyrran in. Fan, Jag hann inte fråga om han hade en cigg ens. Jag känner hur sjuk jag är när jag reser mig upp. Kan knappt gå. Farväl, tänker jag och ser att sjuksyrran vet att jag ska dö så jag kramar henne,

 Men det kanske finns ett litet hopp om de opererar mig? Men,jag blev besviken. Där inne fanns ingen läkare, utan bara en unge, en snorvalp i vit rock. Jag ville ha en doktor och inte adoptera ett barn.
-var är doktorn? säger jag,. Som ni förstår är jag allvarigt sjuk, Ungen skrattar. - Hej, säger ungjävlen och sträcker fram handen. - Jag heter Conny Svensson och är AT läkare här.
-Jag ska inte ha nån jävla AT läkare,skriker jag., Herregud., Du är väl ens inte så gammal att du börjat att få barnsjukdomarna ensJag vill ha en riktig läkare. Conny skrattar elakt och bläddrar i min journal - Du säger han, och rullar fram mot mig med den där jävla stålpallen som alla läkare gör när de ska håna patienterna. Han fortsättter bryskt:- Du behöver bara prata med någon säger han och lägger sin äckliga hand på mitt knä - Vill du ha vatten? Ska jág hämta?
Då blir jag rasande. Vatten? vatten? PRATA MED NÅGON? Jag ska sövas och OPERERAS omedelbart. Ser du inte att jag är döende?  Conny ser förvirrad ut. Säger åt mig att vänta. Han ska gå i väg och ringa. Han kommert tillbaka med en annan doktor som heter Ove och är psykiatiker. Han har grova ögonbryn och ser snäll ut. Ove vill att jag ska komma upp tills hans avdelning och sova där ett tag. Då är jag lite sjuk i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Gubben

Faan! Du är ju bra!

2008-10-11 @ 11:15:34
URL: http://gubben.webblogg.se/
Postat av: stekarn

HAHA xD

jävligt najs blogg!

2008-10-25 @ 19:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0