Jag är bättre än Zlatan, säger vi

När jag var yngre så var jag övertygad att jag skulle bli en världsspelare i fotboll. Jag kollade upp klubbarna som jag ville bli proffs i.   Helt ville jag bli proffs i Milan eller Liverpool. Jag fick för mig att Milan kunde betala lite bättre. Jag gjorde i ordning ett kontraktsförslag som jag skulle skicka till klubben. Jag begärde 10 miljoner i veckan. Kaffepengar för Milan.

Jag försökte att göra lite PR för mig själv ringde till den lokala pressen och berättade vad som var på G.


De var jävlit nyfikna "13 åring från den lilla orten på gång till Milan" Journalisterna satte sig ner vid köksbordet i mitt föräldrahem. Blixtarna från kamerorna bländade mig och jag var redan en världsstjärna.


Pruppen Karlsson från den största länstidningen frågade hur många mål jag gjort i år


-Jag har inte gjort några mål alls svarade jag.

-Jaha! Du är back, frågade Pruppen, Offensiv eller?


-Nej, nej sa jag och i mitt inre idiotförklarade jag Pruppen


-Nu hänger jag inte med sa den kvinnliga journalisten från den andra tidningen (det tog mig åtskilliga år att få information om den kvinnliga journalisten var en man,. Inte konstigt att han blev sur när jag kallade honom för Gerd)


-Herregud!, utbrast jag och tog mig med händerna framför ansiktet.


Alla i köket tystnade. I bakgrunden grät min mor. Vad ingen visste att hon senare vill ge bort sin son - till vem som helst.


-Jag spelar inte fotboll sa jag, och har aldrig gjort det.


Alla reste sig upp och gick hem.


Shit, tänkte jag. Jag kanske borde träna lite.


Jag kontaktade en klubb,. Började att träna. Träffade bollen i alla fall när vi tränade


Var med en polare på stan en lördag. Vi träffade tränaren och hans polare. Han hälsade bara.


När han gått förbi frågade hans polare" Vem var det?"  tränaren svarade: Min sämsta elev någonsin!


Så Zlatan. Vi syns inte i kväll pga min tränare inte har koll på vad som är bra!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/fotbollsem2008/gruppd/article2682016.ab


Kommentarer
Postat av: Alessandra

Hahaa, bättre lycka nästa gång!

2008-06-14 @ 12:35:29
URL: http://issylee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0