Jari den farliga finnen

Jag hade en gång en granne. Han hette Jari. Jari var från Finland. Jag var liten då. Lite mindre än vad jag är nu.

Alla vi barn var jätterädda för Jari för att han var från Finland. De flesta av oss grät när Jari gick förbi i trappen och sa "Terve"
-Vad i helvete betyder det?, snyftade Edvard?
-Jag vet inte, grät jag. Säkert något att han vill döda oss.
-Trooooor du? flämtade Edvard

Jari var alkis. Han bar alltid stora systemkassar från Systembolaget. Någon sa att han drack på jobbet också. Han var bagare. En bagare som är full när han bakar är bakfull, skrattade Jens en gång då vi gungade.

Percis då gick Jari förbi. Han tittade på Jens som vid det här laget pissat på sig av rädsla

-Terve sa Jari, och Jens kissade ännu mer.
-Jisses, sa jag och darrade av skräck. Nu kommer han ut med en morakniv snart. Alla finnar har morakniv.
Vi sprag och gömde oss, och låg i en buske och darrade i 5 timmar.

Jari mördade inte oss. Däremot så hittades han senare utanför sin balkong död.Han hade ramlat ner från 5:e våningen. Enligt grannfrun så hade han sett en hockeymatxh mellan Sverige och Finland och Sverige vann. Han hade i sin fylla och ilska hoppat ut från balkongen. Andresson gjorde det avgörande målet. Tack Andersson. Du räddade våra liv.

Vad som jag mest minns av Jari dock var hans onanistunder. Vi bodde ju vägg i vägg. När Jari spelade skinföljt så hördes det i hela huset. Han hade dock ett tillfälle då han mest spelade flöjten...det var alltid under signaturen till "Anslagstavlan"!!! Då skrek Jari som en stucken gris "JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA MINÄ RAKSTAAN MINUA" eller nåt sånt.

Det finns udda läggningar.

Kommentarer
Postat av: Lilian

Sinua heter det inte minua Ler

2008-06-17 @ 22:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0