Kokain i källaren

Under min tid i Västerås (så det här är preskibertat..) så hittade jag en rätt stor liten platspåse i källaren då jag skulle tvätta.

"Det måste vara kokain eller något annat" tänkte jag.

Jag blev helt skräckslagen då jag lyfte upp påsten och tog upp den i min lägenhet.  Ser knarkmaffaian mig nu? Vad skulle jag göra? Efter mycket tvekan så bestämde jag mig för att överlämna påsens inehåll till polisen. Jag råkade dock hälla över lite av innehållet i en mindre påse som jag gömde under sängen under en låda.

Jag tog mig in til City och gick in till vakthavande befäl. Han tittade skumt på mig, och det såg ut som han skulle tillkalla förstärkning. "Visste han om påsen" som jag råkade hälla över i en annan påse och tappa under lådan under sängen?"

Skulle mitt liv vara slut nu och jag skulle sitta på Hall, inlåst för alltid med finska rattfyllon och annat,

Polisen reste sig upp och drog sig genom sina mörka grova ögonbryn och tittade på mig. Efter en lång stund så tog han lite av innehållet och smakade på det.

-Du har hittat mjöl i din källare! Hem och baka med dig! Du kan få tillbaka påsen.
Skamset vandrade jag hem tog fram det jag tappat under sängen, under lådan och inte fan bakade jag inte.
Jag tog en starköl och tänkte att livet var orättvist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0