Menlösa Marit

Jag hade en vän. Hon var totalt menlös.Marit hette hon.

Hon var så menlös och obetydlig att jag trodde hon var en låtsaskompis till sist.
Det till och med förekom att trots vi umgåts en hel helg och skulle käka mat att jag bara dukade fram tallrik och bestik
till mig själv

-Oj, förlåt. Du är ju här. Förlåt.

Jag ringde till henne trots att hon satt och såg på TV i min soffa en gång. Jag sitter och röker och kollar ut genom fönstret och är beredd att Marits ska svara. Jag hör ändå att det ringer men reflekterar inte över det. Till sist svarar hon:

-JAAAAA

Jag: -Men sånt språk! Är det så man svarar då JAG ringer Marit?

-Men jag sitter ju för fan i din soffa. Varför ringer du då?

Att umgås med Marit var att umgås med mig själv

-Vad ska vi äta, kanske jag undrade..tror du det blir bra med Tacos?
--Mm. Tacos är gott, ta det.
-Va bra. då beställer jag det.. Jag tar med lite extra ost.
--Mm. till mig med.
-Men du har ju sagt att du inte gillar ost.
-Men jag vill ha med extra ost..

eller kunde jag säga:
-Fan vad Maidens nya skiva är bra

--Mm den är jättebra

eller:

-Vi måste se på filmen på trean i kväll med Dustin Hoffaman, Jag älskar hans filmer
--Mm dom är bra

eller-

-Jag måste köpa den här svarta tröjan. Fan va fin den är.
--Ja, den är verkligen fin

eller

-Arne Hegerfors. Har du tänkt på att han är färgad?
--MM. Det är klart att Arne Hegerfors är färgad

Hon tyckte alltid som mig. Kom aldrig med några egna förslag eller nåt. Hon bara existerade. I bland funderade
jag på om hon andades, gick på toaletten och om hon hade en hjärna.

Om vi någon gång, råkade att ha sex. så var det egentligen onani.

Det var igår när jag kom att tänka på det här. Marit och jag umgås inte längre.
Jag hittade hennes blogg...den var likadan som denna ...med nästan samma innehåll..och
nästan samma nickname..

Jag ska hänga mig Marit. Det kan väl du också göra? Klockan 22.00 i kväll. Ok?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0