Stevie Wonder är inte död

http://www.expressen.se/noje/musik/1.1188845/stevie-wonder-kommer-till-stockholm

Stevie Wonder kommer till Sverige. Den blinde soulartisten har för mig återuppstått från det döda. Jag var säker på att hand hade dött för länge sen. Jag måste ha blandat i hop honom med någon annan...Lionel Riche är han död? eller vad det "Liiiiiiving in america killen" som dog? Minns inte hans namn.

Så.JA. Jag blev lite chockad när jag såg att han skulle uppträda i Globen den 9 september, Jag reagerade inte heller genom att tänka "oj jag hade visst fel" utan jag tänkte: Hur fan går det till? Är det Tommy Körberg eller någon annan B-kändis som klätt ut sig? Är det en bandupptagning från Nunberg 1977?

Det är inte första gången som en död person återuppstår för mig.

För många år sedan så sades det att Mikaels farfar (MIkael var en polare) hade dött. Jag blev rätt lessen eftersom hans farfar gärna bjöd på en stänkare i bland.

En dag så¨var jag och min dåvarande fv AH ute och gick. Vi skulle besöka min farfars frav på kykrogården...och givetvis kom Mikaels farfar på tal. Det här var ganska sen sommar..så det var ganska mörkt vid den här tiden..Jag sa till AH att jag tyckte det var otäckt att gå på kyrkogårdar så sent. Hon skrattade åt mig...

Helt plötsligt så kommer Mikaels farfar komma gående på KYRKOGÅRDEN!!!!! av alla jävla platser. Jag skrek. AH skrek....MIkaels farfar blev rädd och alldeles vit i ansiktet "VAD håller ni två på med..ska ni skrämma i hjäl mig??"

Jag nästan grät av rädsla. Skulle han komma och ta mig? Skuile även jag dö och få vandra omkring på kyrkogårdar i fula kläder mitt i natten??

-Skrämma i hjäl dig...du är väl redan död?

Mikaels farfar sade med sträng röst att han minsann inte var död, men nu var han nära på...Han gick hem och där stod vi och darrade.

Jag ringde till Mikael som intygade att hans farfar inte var död och att hans farfar nyss ringt och skällt ut honom för att han umgicks med pyskopater som oss.

Lita aldrig på ett någon är däd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0