Nu kommer sjukersättningen Lage!


Lätt förbannad vad man i går. Jag var sjuk ett par dagar i April så jag sjukanmäde mig.
Hur som helst så ringde jag till Försäkringkassan och hostade lite extra i handläggarens öra
Hon skickade hem en blankett som jag hostade lite extra på och skickade in den till Försäkringkassan.
Inga pengar har dock httils inte dykt upp så jag ringde till Försäkringkassan för att fråga vad som bilvit fel. Det första jag upptäckte var när handläggaren svarade i telefonen är att jag började att hosta!! Jag hostar alltid när jag talar med dom verkar dem som. Fejkar jag hostan? Hostar alla som talar med Försäkringskassan? Måste man hosta? Är det till och med så att Försäkringkassan blir förbannad om man inte hostar?
-Du glömde hosta i början på samtalet. Du kommer inte att få någon ersätting.
Det var en äldre dam som svarade. Jag blev upprörd, fråga mig inte varför. Jag har ett motto. Om man jobbar på Försäkringkassan ska man vara snygg eller så ska man vara dum.
Jag: Joooooooo *host* Förlåt. Det är så att jag var sjuk för ett tag sen och ni har inte skickat ut min ersättning.
Försäkringkassan: hmmm jaha. Då ska vi se. Hittar ingenting här Lage.
Jag: Lage?
Försäkringkassan: Sa du inte att du hette Lage?
Jag: Nej! Jag heter Jonas!
Försäkringkassan: *skratt* haha. Det var tur. För den Lage som jag slog på är tydligen död...och det är inte du?
Jag tänkte..herregud. Menar hon allvar med den frågan? Skojade hon? Kan personal på Försäkringkassan skoja? Kah som bara dom skojade med varandra om folks sjukdomar.
Jag: konstlat skratt* hehe. Nej. Jag lever än så långe. Men förra bakfyllan höll på ta livet av mig. HAHA Men det kan jag inte sjukskriva mig för?
Försäkringkassan: Tystnad
Jag: hmm ok. Hittar du något?
Försäkringskassan: Nej. Tyvärr. Det gör jag inte.
Jag: MEN?? va gör vi då?
Försäkringskassan: Du kan få det i natura!
Jag: VA?????? Vad är det du säger? Natura?
Försäkringskassan: Ja liksom. inte i pengar ..men i nåt helt annat
Jag: Ehhh?
Försäkringkassan: Självklart ska dui få pengar Lage. Jag ser att dom är på väg till dig..
Jag: *lättad* tack och lov.
Försäkringkassan. Hej då. Vi hörs

Ni kan inte ana vilka jävla bilder jag fick i skallen när hon sa det där om natura. Jag ser framför mig en gammal kedjerökande kärring som är helt gul och kall om händerna. Hon är rynklig. I varje rynka bor det massor av skadedjur.
Hon ringer på min dörr och jag öppnar. Hon skrattar. Jag skrattar inte. Jag vet att det måste hända. Jag måste få min sjukersättning. Statens hämd för att jag varit sjuk. Jag skakar och gråter. Hennes skratt ekar runt i lägenheten
Hon pekar på sängen strängt. Jag tar av mig kläderna och lägger mig ner oxh hon smeker sig framför mig och hon säger. "Nu kommer sjukersättningen Lage! En mardröm!


Kommentarer
Postat av: matilda

tack :D ja, kanske det :)

2008-06-28 @ 17:06:20
URL: http://maatildy.blogg.se/
Postat av: Micke

Gillar din blogg.. "asg" sparar den ! :)

2008-06-29 @ 22:01:23
URL: http://beckfjall1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0