Yeeeeeees meeeee tooooo!

Det är så kul med svenska blondbrudar som smörar för killar bara för att dom är från USA..
Satt på Waynes Coffe på Vasagatan nyss.

Mitt emot mig satt en man..fet amerikan (I vanlig ordning då..hade han varit smal så hade alla trott han hade AIDS eller nåt..)
Vid samma bord som han satt en ung tjej, cirka hälften så gammal som honom...det vill säga cirka 25..
Jag lyssnar på samtalet (även om det såg ut som jag läste börs-sidorna i DN med full upphettsning)
Mannen berättar för tjejen (som jag nu kallar Britt av någon anledning som jag inte självförstår, Mannen heter Bob får jag för mig)

Bob är naturligtvis välklädd, en dyr kostym har han på sig, en Rolex-klocka.
Britt har vi detta fillfälle en slags kavaj och en kjol och har sitt blond hår uppsatt. Hon sitter med händerna hakan, nickar på huvudet och ler under hela samtalet,

Han berättar för henne att han har barn, har läkarskräck, att han älskar Elvis Costello på (amerikanska förstås)

-I Have 2 children

Britt: .-do you? Såååååå fun. Yeeeees meee to (på en vad hon själv tycker är en perfekt amerikanska med texasbrytning, men i själva verket låter det som någon med Parkinsson försöker att lära sig att tala engelska)

- And doctors, I hate them!

-Yeeeeees meeeeeeee tooooooo,

säger hon och skrattar högt och konstlat så attt hela cafet tror att hon rymt från något låst ställe

-And Elvis...not Presely...Costello i mean..i love him. I plays his records always

-Yeeeeees meeeeeeeeo tooo

Folket på cafet börjar nu bege sig ut till uteplatserna istället. Personalen börjar att titta på varandra..

Bob går i väg. Han ska hämta mer kaffe..

Britt tar av sig kavajen, hon har ett linne under och slätar ut håret. Ringer snabbt på telefonen...

-Hej. Det är jag! Duuuuuuu han är så gullig...åhhhh. Marie. Jag tror jag är kär...schhs..Nu kommer han. Jag måste sluta..hej puss.

Bob sätter sig med sin feta mcdonaldsända på stolen..

-im a lawyer, säger han stolt...och börjar säkert fatta att den här blonda svenska tjejen är rätt blåst och ett säkert ligg!

Britt (skrattar hystriskt) Yääääääääääääs meeeeeeee tooooo

Bob: You are?

Britt: heheh. Yes. yes.

Bob: But you said to me that you was a...undernurse

Britt: hhahah. yeessssss meeeee to.

Sen reste jag mig och gick,,,,haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0