NYTT FILMMANUS? NY JÄVLA BOK ELLER KANSKE EN LÅT..

Jag behöver projekt för att kunna överleva...och tro mig jag har säkert haft lika många projekt som Astrid Lindgren, Jocke Berg i Kent eller som släktingen Ingmar Bergman...shit. Men med dessa projekt kommer jag aldrig någonstans....

1 BOK Jag har haft så många ideer. Jag har legat sömnlös på nätterna för att komma på bra böcker....jag har sedan på natten (jo, jag ska föreställa en nattmänniska) så börjar jag på boken. Utkastet får tom en egen titel tex " Rövarna i Halmstad..." eller nåt sånt. Snyggt och prydligt ska re vara! Sen tänder jag ett ljus, tar en klunk vin (RÖTT. Författarvin för fan) sitter och tänker på någon inledning i ett par timmar. ...JA.....så kommer jag på..." Martin suckade när han såg att mamma åter igen tog fram en snaps från madrassen som vi det här lager var sönderpippad av henne och hennes kåta kunder..." HA! Sen är det tomt i skallen och boken blir inte längre och roligare än så!

2. FILM Läst hur man skriver manus på internet ett antal timmar. Jag fixar manusprogram som är snygga och iögonfallande..och inleder manuset. Tar först ett glas vin Rött vin. Filmskapar vin vettu. SCEN 1 Martin går runt i rummet. Stannar upp och kikar bakom draperiet till det närliggande rummet, han suckar. Återigen tar hans mamma en sup från flaskan som är gömd bakom hennes arbetsverktyg sängen..." Sen är den filmen slut! Jag kommer inte på någe mer.

3. LÅT Många fina program finns på att göra musik på datorn. Varför inte Cube Base? Jag installerar programet på datorn väldigt noga. Gärna på en egen hårddisk så jag kan gömma den så inte Håkan Hellström snor en del mina texter och tjänar massa pengar på dem som egentligen är mina. Jag tar fram min ostämda gitarr (som jag inte någonsin lär mig att stämma.. Tar en klunk vin . Rövin. Musikervin!, sluter mina ögon och kommer på texten... "åhhhh Martin. Varför är din mamma ett luder som super av spriten under sin madrass." Klockrent blire. Rätt tonart. yes. Sen äre slut med den låten...detn blev..ehh kort. Damn,. Man är inget kulturellt snille precis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0