Man blir fan mörkrädd

Tomas satt vid min dator och googlade. Han kliade sig i huvudet, suckade, skrev in sökord på google. Suckade, hämtade kallt kaffe, googlade och svor. Han skakade på huvudet och såg argt sorgsen ut. Jag började oroa mig för Tomas så jag frågade honom vad som var problemet. Var det virus på datorn igen? Hade någon dumpat honom per msn?

-Fan, säger Tomas och kommer och sätter sig brevid mig i soffan och dricker av det gamla kalla kaffet. Tomas grimascherar grovt och rynkorna i pannan skulle man kunna gömma en pingsboll om man kände för det.
Tomas slår ut med händerna och säger: -Jag hittar den inte. Fattaru den finns inte. Det något fel med google helt enkelt.
Jag: Fel på google
Tomas: ja, han borde väl ha en blogg. Det har alla artister numera.
Jag: Vem??
Tomas: Ted Gärdestad!!!!
Jag: Du är fan inte klok
Tomas: är du dum eller. Han som sjunger "satelit" och "varning på stan"
Jag:; Tomas, gere nu. Ted Gärdestad SJÖNG "sattelit" Magnus Uggla sjunger - Varning på stan. För övrigt är Ted Gärdestad död sedan många år!
Nu blir Tomas riktigt arg och reser sig upp och snurrar fingret kring sitt huvud och antyder att jag är pantad.
Tomas: DU, en sak ska du ha jävlit klart för dig.  Ted är fan inte död. Däremot Magnus Uggla. Han dog för att han blev påkörd av en buss.
Jag: Ted Gärdestad blev påkörd av ett tåg. Magnus Uggla har ju en show på Berns tror jag det är


Tomas proteserade och satte sig och googlade. Han hittar något och tittar närsynt in i den lilla skärmen. Det blir alldeles tyst ett tag. Tomas lägger ansiktet i händerna och börjat att gråta. Jag går fram till honom och kollar på skrämen. Han hade precis läst att Ted Gärdestad var död. Tomas sörjde. Jag sörjer för alla pantade människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0