SVT:s julvärdar ett gäng sjuklingar

Undrar hur man rekviterar dessa till julprogrammet? Arne Weise var min favorit., När Arne tände på staken innan Kalle Anka var en höjdpunkt för oss barn.  I samma stund varje år försökte mina föräldrar ha samma tradition. Första året missförstod dock farsan vad min morsa menade att det var fint när Arne tände staken . och att vi borde göra likadant innan Kalle Anka. Detta slutade med att sovrummet brann upp och farsan steril. Detta år kom ingen jultomte utan farsan skrek att " den fula jävlen kunde ta julklapparna och köra upp dom någonstans"

I år är det Lasse Kroner som är julvärd. Arne Weise var ju sjuk de sista åren när han sände. Om jag inte missminner mig har de övriga julvärdarna också på något sätt varit sjuk - antingen i sänding eller kroniskt Lasse Kroner visste ju en gång inte hur man höll i en gitarr och slog den i huvudet på sig själv. Det har han sviter  av än i dag och har ont i skallen nästan hela tiden. Hoppas att han inte drabbas av någon smärta denna gå han sitter i rutan och är irriterad pga av smärtan och skriker "jag skiter i den här jävla staken för fan - här kommer Kalle Anka. ni måste vara dumma i skallen som ser detta varje år. Det finns video- Spela in"

Det verkar således som att SVT bara anställer sjuklingar.  Jag tycker då att man kan lika gärna kan ta någon gammal SVT profil som sitter i premobil och förlorat talförmågan. Detta vore en hyllning till de sjuka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0