Blind personal på Försäkringkassan

Det är roligt i bland att gå in på http://www.arbetsdomstolen.se/, och se vilka kommande mål som de har.

Bland annat detta:

Handikappombudsmannen ./. Staten genom Försäkringskassan
 
En synskadad kvinna har sökt arbete som utredare/bedömare hos Försäkringskassan. Fråga om försäkringskassan, enligt lagen (1999:132) om förbud mot diskriminering i arbetslivet på grund av funktionshinder

Det vore ju lite lustigt om Försäkringkassan anställde någon som inte ens kan se på bildskärmen då den anställde arbetade. Personen bara sitter där i och snurrar runt sin blindkäpp bland kollegorna och skriker på ett sjukt sätt. Om det sedan ringer någon stackars krake som väntat 13 veckor på att få sin ersättning så blir det liv i luckan:

Sjukskriven inringande: Hej Jag heter Mats Nazisson, född 431111. Jag  väntar på mitt bidrag. Har inga pengar,. Kan inte en betala hyran. Jag är på väg att bli vräkt. När kommer mina pengar,? Du är ju min handläggare så du måste ju veta:
Blind Handläggare: Nej, det kan jag inte Jag kan inte ens handlägga ärendet.
Sjukskriven inringande: Men varför då?
Blind Handläggare: Är du pucko? Jag är fan blind,. Jag kan inte handlägga ärendet., Jag ser det inte. Men du kanske kan skriva blindskrift

Kommentarer
Postat av: Kontorsråttan

Menar du att Försäkringskassan faktiskt gjort rätt i det här fallet?

2008-10-29 @ 19:36:44
URL: http://kommunhuset.blogg.se/
Postat av: Finn & Banan

HAHA sant!

2008-10-30 @ 01:53:41
URL: http://finnenbanan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0