Kristna bloggar

Jag håller på att leta efter lite kristna bloggar lite..föra att kunna skriva om ämnet. Det verkar vara lite svårt. Det finns inte så många sådana.. Har ni tips, så ge mig dem:)

Jag hittade en blogg i fall, med en tjej som var 17 år. Intressen: Min pojkvän och Jesus, Que? Ok, det är väl ok, så länge hon inte blandar i hop dem, vilket man lätt kan göra då man är kristen, för då är man ofta väldigt  förvirrad:

Flicka17: Kan du gå över vattnet och fixa lite ved till brasan, Jesus?
Pojkvän; Nää.. Nu blandar du i hop oss igen. Jag kan inte gå på vattnet.
Flicka17: Åhh, Sluta nu Jesus, Jag ber till dig varje kväll. Det minsta du kan hämta är ved till brasan
Pojkvän: Ja, inte tillängnar du din tid till mig på kvällarna inte direkt...
Flicka17. Tig, Jesus, Hämta ved, annars kan du ta mig i brasan
Pojkvän: Ja, äntligen...Men allvarigt, "går jag på vattnet" kommer jag att drunkna, att dö
Flickvän: Du klagade inte minsann när du hängde på korset!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0