Stöd kampen mot Emo!



Den här teckningen oroar mig. Det är ett fult dagisbarn från trakterna av Säffle som har ritat det. När jag såg bilden, blev jag mycket mycket ledsen, Det är inte bara alkohol och droger som krypit lägre ner i åldrarna, utan nu har även Emokulturen börjat nå dagisåldern. Jag brukar säga att det är bättre att dagisbarnen någon gång röker lite braj eller sniffar koks än "goes emo" Vi måste se allvarigt på detta och jag hoppas att de vuxna börjar att ta sitt ansvar. HIttar du en kanyl i din femårings leksakspis - so what? Misstänker du att Rolf, den feta grannen,tittar på något sätt på ditt barn och frågar om han får sitta barnvakt, Ok , det är ett problem, Men vi måste vänta med att lösa de!

Det skulle inte förvåna mig om det finns rena "emo-dagis" som växer  upp som svampar i våra kommuner. Avdelningarna heter "rakbladet", "skjärten" och man tar ofta med sig barnen till skärgården på utflykterna.
Jag kan bara tänka mig föräldrakvartarna där den svartsminkade påtända fröken skriker till den stackars mamman:
-Din dotter kom till dagis i går. Vet du om att hon visslade på en GLAD låt? Hon mår väl inte bra? Har något positivt hänt hemma? Du vet att jag måste rapportera detta va? Dessutom ville hon inte skära sig själv på samlingen i morse...se bara på Sara. Trots att hon är 5 år har hon fått åka ambulans till sjukhuset 6 gånger. Sara kommer att bli ett stort emoluder. Jag är stolt över henne. Men, din dotter måste skärpa sig. Trots att vi har låst upp medicinskåpet och lagt alla farliga peparat i hennes låda så har hon inte tagit något alls. Snälla...alla andra barn är ju påtända hela tiden...det måste  hon jobba med!. Jag hoppas hon följer med på dagisresan och ser Chemical Romance. Det är ju backstage + efterfest med bandet. Vem vill inte pussa sångaren?

Messa KILL EMO till 77772 så hjälper du till i kampen mot EMO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0