Ploppar du?

Morsan ringde nyss. Hon lät upprörd. Jag funderade på att gå under jorden.

Hon lät så arg:

-Ploppar du igen?

Hon brukar säga mycket knasigt. Men det ordet kände jag inte igen Trodde hon ska att jag åt något.,

-Om jag äter plopp. Nä ostbågar?

-Nej sa hon, Sånt där i datorn. Plopp!! Alla gör ju det verkar det som?

-Nej..jag har inte spillt plopp i datorn? Vad gör alla?

-Nej, men skriver du sån där plopp som alla gör?

Jag förstod ingening. "Plopp som alla gör" Vad hade jag missat i veckans innelista? När tappade jag minnet? Menade hon droger?

Nu lät om endast vred:

-Jag vet att du skriver PLOPP!

-Om jag skriver.....porr?


-usch då. Huvaligen., Jag skulle aldrig tala om ...porr med mina barn! Det förstår du väl. USCH! Kan du stoppa in din plopp i min dator på något sätt?

-VA??? Nu måste du förklara dig....


Morsan tänkte efter ett tag.


-Blogg jag menar blogg

Kommentarer
Postat av: elli

Mammor är tamejfan fantastiska.=)

2008-06-12 @ 09:46:26
URL: http://www.elli.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0