Karlsson på taket - Han äcklar mig


Jag älskar Astrid Lindgren och alla hennes figurer...det  finns dock ett undantag Karlsson på taket.

Han är äcklig, fet, luktar säkert svett och säkert bara ute efter en sak! Hur kunde Astrid överhuvudtaget komma på en tjock snubbe med propeller på ryggen? - Var hon hög när hon hitta på böckerna? (Kuckelimuckmedicinen) Astrid menade ofta att figurerna som hon hittade på ofta på något sätt funnits på riktigt? Vem FAN var då Karlsson på Taket? Något jävla fyllo som hon festade med som var så jävla packad att han rev ner takfläkten och fick den genom ryggen?

En gammal fet gubbe i "sina bästa år" som flyger in genom fönstret till småpojkar? Hur ska jag tolka det?


Kommentarer
Postat av: dani

har tänkt tanken förut. eller ja, inte just den tanken. men han sticker verkligen ut, och han är en vedervärdig mupp.

2008-06-18 @ 01:15:03
URL: http://www.bananidani.blogspot.com
Postat av: Louise

Håller med dig. Gillar inte heller Karlsson på taket, har aldrig gjort. Han är INTE SYMPATISK.

2008-06-18 @ 09:19:46
URL: http://louraverise.blogspot.com
Postat av: Kajsa

Hörru jonASS! nu blir jag besviken på dig. hur kan du påstå nått sånt här om min idol. jag som kan karlsson på takte utan och innan ska nu tala om för dig att han faktiskt INTE är en gammal gubbe, utan precis som lillebror är en liten pojke. Han är för den delen inte elak heller (det är den otecknade verisionen som fått honom att framstå som elak och givetvis hatar jag den).

Jag ska allt visa dig filmen en vacker dag så ska du få se vilken fantastisk film det faktiskt är :)

2008-06-21 @ 20:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0