En tomte, två tomtar, tre tomtar?

Snart skyltsöndag.Sjukt, vad tiden går fort. Det var inte längesen det var sommar och man var på väg hem från krogen, och stannade till och pissade på varandra rullator som stod i kvartern. Shit alltså..

Syltsöndag, fan vad jag hatar det. Snåla jävla föreningar om står och säljer inslagna julklappar vars innehål kostar 5  spänn, men dom säljer dom för 50 spänn sjukt. Vad är nästa steg, att betala för att se tomtens skinka?

När jag var liten så fick jag en gång ett litet förkläde!! Hur många våldstokiga femåringar blir glad över nåt sånt.?Farsan försökte dock:  - Men du. Det är säkert Spindelmannens mamma som har haft den. Jag: Fan farsan äru dum i huvvet, Spindelmannen finns inte. Det är lika sant som att morsan sover ensam när du är borta,, kontrade jag, Pappa såg helt plötsligt ut att vilja hoppa från Skrapan. Tårarna rann ner för hans kinder. Jag skrattade.

Det är dock roligt att för de familjer, som är noga med traditioner försöka förklara varför det är så många tomtar på stan och INNAN julafton och sånt.  Barnet frågar.- Pappa varför köper vi julklappar? Tomten ska väl ge dom till oss? Pappa.....varför sa du "Hej Göte, vi ses på torsdag" åt tomten? Men Pappa...det är ju flera tomtar på stan..det går väl inte?
- Men, min son. Det är hans kompisar ju. Från tomteland.
-Nää. Pappa, dom säger ju att dom är tomten.
-Min son, min son Du ser fel helt enkelt. Det är bara en tomte...de andra är...bara a-lagare med långt skägg. Du vet a--lagare som din morfar är.
-Näää, Pappa det ÄR faktist tomtar allihopa. Får du inte lära dig något på jobbet..i regeringen?
-HÅLL KÄFTEN UNGJÄVEL, du ser i syner ditt jävla AS, ger dom dig droger på dagis? Kan du inte vara tacksam någongång. Här offrar pappa sin jävla fritid för att dra runt till på stan en kall jävla dag. Nu ska pappa hem och dricka jävlit mycket GLÖGG och bli askalas!


Ännu en vanlig skyltsöndag i familjen Hankatts liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0