Farbror i garderoben

Mina föräldrar var duktiga på att hota mig för att få sin vilja igenom. Detta genom att skrämma upp mig rejält. Som exempel så gömde det sig en farbror på vindsvången - i en brun garderob med sänglinnen i. Farbrorn var inte vem som helst - han hade en egenskap som skrämde mig Han hade sylvassa tänder. Morsan kunde säga: -Nu gör du som jag säger annars kommer "Gubben med vassa tänderna och tar dig"

Jag undrade ofta vem "gubben med vassa tänderna var" - På något sätt fick jag för mig att han var lik Arne Weise - fast tvärtom förstått. Arne satt ju där med staken varje jul i TV till barnens glädje och önskade oss en god jul. Alla visste att Arne hellre ville vara hemma och smaka på starkspriten,

Hursomhelt så var jag livrädd för "Gubben med vassa tänderna"  Hur hade han fått dom? Hade en ond tandläkare slipat dom vassa? Var han ett resultat av inavel?  Var han Djurgårdare, kunde det vara så hemskt?

Jag var rysligt rädd varje natt i allafall, i rädslan att han låg under min säng och smidde sina lömska planer? Vad hade han planerat? Vad var hans syfte? Jag vet inte än i dag. Men jag är jävlit rädd för Gubben med de vassa tänderna.

Kommentarer
Postat av: Baronessan

Nu börjar man förstå varför du är som du är...

2008-11-21 @ 00:16:25
URL: http://viskning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0