Bibliotekarier - det värsta som finns

Det värsta jobb som måste finnas är väl bibliotekarie. Jag menar en gång i tiden när internet fanns, när man inte kunde googla, och framförallt så skulle man bli stämplad som sinnessjuk om man berättade att internet skulle finnas, och samma sak med mobiltelefoner. Jag menar tänk er en människa som av någon anledning inte pyskiskt har utvecklas sedan 1979, vi har sådana exempel, min farsa till exempel. Han sitter hemma där i förorten med sin gråa telefon med nummerskiva och ringer än i dag,. Skulle jag förklara för honom att det var dags att skaffa en mobiltelefon skulle han tro att det var en person från Mars som satt och talade med honom. En ännu svårare sak i detta fall var att förklara för honom att man faktist nuförtiden, och några år tillbaka (då farsan precis upptäckt faxen) kunde ta bilder med telefonen och skicka dom till en person som tex fanns i Asien på någon sekund bara och att du kunde bära med dig telefonen var man än befinner sig och lyssna på musik i den. ...Jag kan bara se min farsas jävlit rostiga kugghjul sakta, sakta försöker att snurra i skallen med sina rostiga tänder. Han skulle bara sitta där och vända och vrida på telefonen, titta noga under nummerskivan. Hur han försöker att dra telefonen från köket till hallen, men sladden är för kort. "vad sa min son egentligen, hur fan tar jag kort med telefonen? Hur gör jag när jag ska framkalla bilderna?, lämnar jag in hela telefonen då? Det är inget att skratta åt tycker jag, när han jobbar som säkerhetsansvarig på ett kärnkraftverk. que? Vad händer om jag trycker på den här knappen? "varning, tryck ej" .- varför är det en kåpa över knappen? Vad är det för jubelidiot som satt dit den?

Jo, vad jag menar med bibliotekarie då, att förr i tiden var man tvungen att leta efter böcker och information i bibliotekets stora katalog, Man skulle leta efter titel eller författare. Jag gick fan ut 2:a året på gymnasiet innan jag fattade att det var efternamnet på författaren man letade efter, Men om man inte kunde hitta det man letade som kom alltid bibliotekarien och hjälpte till. Usch, fy fan. Hur många snygga bibliotekarier har ni sett någonsin? De ser i regel inte en normala ut, utan det ser ut som de ska placeras ut direkt själva på "skräckhyllan" Är det så¨man antas till skolan? Rektorn: Du kan inte stava eller läsa? Skitsamma, Du ser ut som en förståndshandikappad Arne Weise, Du kommer in på skolan!
 Nu förtiden där besökarna själv letar efter information på databasen så behövs ju inte bibliotekarierna längre. Jag menar ju att man till och med stämplar böckerna när man lånar själv - och lämnar tillbaka, Förr i tiden så gjorde ju personalen detta själv på biblioteket, och för varje bok de stämplade så såg de viktiga ut -precis som de skulle vara VD för posten eller något. Många såg kåta ut när de stämplade böckerna, vilket satt tydliga och djupa spår i mitt sexliv.,

Fattar ni? De går på högskola för att sitta och se fula ut på bibblan, Deras arbetsuppgiftt är i regel att ta böcker i från vagnen "återlämnat" och sätta in böckerna (i bästa fall) i alafabetisk ordning eller kategori. För detta går man FLERA år på högskola.,.,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0